fbpx

Mých 10 tipů, jak se stát svobodnějším běžcem

Svoboda je dnes, v době mnoha pravidel a příkazů, hodně skloňované  slovo. Týká se nejen jednotlivců, ale celé společnosti. A tím pádem i běžců, kteří jsou častokrát spoutáni myšlenkami na sport testery nebo selfíčka z tréninku. Přitom není zas tak těžké se od těchto „nesmyslů“ odpoutat.
NAVIGACE: Úvodní stránka » Blog » Mých 10 tipů, jak se stát svobodnějším běžcem

Mých 10 tipů, jak se stát svobodnějším běžcem

Dovolená

Zkuste si ji tentokrát naplánovat bez běhu a bez jakékoliv sportovní aktivity. Osobně mám skvělou zkušenost s Holandskem. Projděte si úzké uličky (město), projděte se s botama v ruce po pláži v Haagu a v restauraci si dejte skvělý vege burger. Ten pocit, že jsem si machvilku odpočinul od běhu byl opravdu skvělý. Dopřejte si ho taky. Představa aktivního odpočinku se nemusí nutně týkat běhu.

Trénink

Vyběhněte navolno, bez vysokého tempa a tentokrát bez sport testeru. Vyhnete se tak čekání na GPS signál a předtréninkovému stresu z toho, zda se vám trénink zaznamená. Existuje totiž i možnost zaznamenat si trénink s pomocí tužky a papíru do tréninkového deníku. Pokud jej tedy vedete.

Osamotě

Tentokrát bez party z běžeckého klubu nebo sparing partnerky/a. Užívejte si ty chvíle samoty a možnosti, že jste sami se sebou, bez šumu rozhovoru nebo hluku města. A taky bez selfíček nebo videozáznamu. Přetaňte být závislí na druhých lidech a jejich volbách.

Pořadatelský pohled

Zúčastněte se závodu a poznejte pořadatelský náhled, třeba jako dobrovolník na občerstvovací stanici, který podává účastníkům závodu kelímek s vodou, případně banán nebo tyčinky.

Food doplňky

Tentokrát nechte doma gely, proteinové tyčinky a super ionťáky a uběhněte jen to, co tělo zvládne bez těchto boostrů. Rozhodně nejde o to, aby jste po tréninku hladověli. Jen zkuste místo tyčinky třeba obědový salát s cizrnou, semínky a ořechy a zálivkou z olivového oleje a bilinek. Receptů je na internetu dost.

Zkuste to za charitu

V závodech jsme všichni individualisti, ať už soupeříme se sebou samými nebo dalšími účastníky závodu. Zkuste to tentokrát jinak – za charitu s výtěžkem za uběhnuté kilometry. Vaše snaha o uběhnutí velké vzdálenosti dostane úplně jiný rozměr.

Staňte se dárcem

Až příště ve startovním balíčku na závodě najdete něco, co nepotřebujete a ve své výstrji již máte, darujte to začínajícím běžcům. Vždyť nemusíte ze všeho vytěžit peníze. Zkuste si užít ten pocit, že dáváte a pomáháte v začátcích.

Vynechte sdílení

Určitě jste perfektní běžci v dokonalé kondici, kterou by vám mohl kde kdo závidět. I proto máte na ruce sport trster, který pravidelně zaznamenává vaše výkony a ty pak sdílíte na sociální síť (Strava, Instagram, Facebook atd.) Zkuste tohle sdílení projednou vynechat a “nepochlubit se” se svým výkonem. Je to osvobozující.

Bohatá historie

Zkuste si místo několika tipů na intervalový trénink nebo seběh kopců přečíst něco z bohaté historie běhu, ať už v knihovně, nebo na internetu. Předpokládám, že příběh Emila Zátopka asi znáte všichni. Nebyl to ale jediný běžec, jehož časy na dráze stojí za zmínku.

Nesrovnávejte se

Zkuste na chvilku nenahlížet do on-line běžeckých deníků svých kamarádů, se kterými trénujete a užívejte si pocit, že nejste těmi gaučovými povaleči, jako dřív. Soustřeďte se na své tempa, své vzdálenosti a svůj způsob regenerace. Záznamy vašich kamarádů vám v tomhle ohledu nepomůžou. A srovnávání se s nimi už vůbec ne.

Proč?

Možná se teď ptáte, proč by jste tohle všechno měli dělat, že? Z mého pohledu je odpověď jednoduchá. Aby jste poznali stejně krásný pocit jako já, když jsem to udělal poprvé. Sundal hodinky, vypnul mobilní telefon, zaběhl si tři kilometry mimo město, tam si sedl a nic nedělal. Jen seděl, zhluboka dýchal a mlčel. Krásná volnost, svoboda a setkání se sebou samým.

Foto: se svolením fotografů z webu SportShots.cz

Miroslav Knedla

Jsem bloger, aktivní běžec a vegetarián v jedné osobě. Vegetariánské stravě se věnuji i ve své profesi kuchaře. Rád poznávám lidi, kteří mě naplňují inspirací a podněcují k akci. Oslovují mě myšlenky minimalismu, zerowaste a faitrade obchodu.

Kategorie:

Ostatní

Štítky:

běh, runing free, trénink

Zveřejněno

10. července 2018

Další příspěvky

RECENZE: Sen o olympiádě

Běžecké stmívání s Lindou beniačovou

Jak přesvědčit svou polovičku, aby s vámi začala běhat

Ještě než odejdete

Diskuze na blogu

Budeme rádi, když nám vyslovíte svůj názor k tomu, co jste si právě přečetli. Respektujte prosím pravidla diskuze na blogu. Jejich porušení znamená automatické smazání komentáře, případně ban uživatele. bez předchozího upozornění.