Zřejmě jsem knihomol,říkám si pokaždé, když nahlížím do své knihovny. Kdo ví, třeba jo, třeba ne. Ať už je to se mnou jakkoliv, rád bych vám v tomto příspěvku doporučil 4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím. První kniha je o běhu a jeho anatomii, druhá o posilování středu těla, třetí o vztahu meditace a sportu a čtvrtá ukazuje, jak používat tradiční suroviny (obiloviny) v moderním podání. Mám ty knihy moc rád. Dávají mi dostatek informací k tomu, jak udržovat své tělo i mysl v kondici.

4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím – tak tady jsou

4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím - obálka knihy Běhání - anatomie

Obálka knihy BĚHÁNÍ : ANATOMIE

BĚHÁNÍ : ANATOMIE

Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CPRESS
Autor/ka: Joe Puleo, Patrick Milroy
Popis knihy: Tato kniha vám ukáže, jak zlepšit výkon zvýšením síly svalů a optimalizací běžeckého pohybu, jak minimalizovat riziko zranění a jak zlepšit krokový cyklus, abyste měli rychlejší časy a plynulejší běh. Autoři vám předkládají 50 nejúčinnějších cviků na zvýšení síly běžců. Každý s jasným, podrobným popisem a barevnými anatomickými ilustracemi, které zvýrazňují zapojené svaly.

Tato kniha vás připraví na všechny překážky, se kterými se můžete setkat. Najdete zde cviky pro různé terény a rychlosti, od běhů do kopce, po běh mimo cestu, od sprintů po maratóny. Navíc se naučíte jak postupovat při běžných zraněních a problémech, kterým musí běžci čelit, jako jsou bolesti dolní části páteře, zranění kolen, svalů a šlach. Díky této knize dosáhnete svého nejlepšího osobního rekordu.

4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím - obálka knihy Posilování středu těla - anatomie

Obálka knihy POSILOVÁNÍ STŘEDU TĚLA : ANATOMIE

POSILOVÁNÍ STŘEDU TĚLA : ANATOMIE

Rok vydání: 2014
Nakladatelství: CPRESS
Autor/ka: Abigail Ellsworth
Popis knihy: Každý pohyb, který během dne uděláte, zcela závisí na svalech středu těla – ty totiž stabilizují trup a pánev a umožňují končetinám, aby se správně pohybovaly. Se silnými svaly středu těla bude váš pohyb účinnější a snadnější. Ale jak je správně procvičit a posílit? Tato kniha vám pomůže začít. Dozvíte se, které svaly do této skupiny patří, a také jak vzájemně spolupracují. Poté se naučíte širokou škálu cviků, jež tyto významné svaly stabilizují a posilují – včetně cviků Nová dimenze na pěnovém válci, díky nimž cvičení získá úplně nový rozměr.

Barevné fotografie a ilustrace vám ukážou, jak se klíčové svaly zapojují v každém cvičení. Přehledné návody ke cvičení krok za krokem a vzorové tréninky vám pomohou zaměřit se na břišní svalstvo a další svaly středu těla. Uvnitř naleznete také velký barevný plakát s podrobnými anatomickými popisy a klíčovými cviky, díky kterým bude vaše tělo silné a zdravé.

4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím - obálka knihy Sport a meditace - vnitřní dimenze sportu

Obálka knihy SPORT A MEDITACE – vnitřní dimenze sportu

SPORT A MEDITACE – vnitřní dimenze sportu

Rok vydání: 2013
Nakladatelství: Madal Bal
Autor/ka: Sri Chinmoy
Popis: Ačkoli dnešní vrcholoví sportovci možná již dosáhli současných fyzických hranic lidského těla, duchovní bohatství ukryté hlouběji uvnitř zůstává dosud nedotčené a nevyužité. Duchovní učitel a sportovec Sri Chinmoy nám v této nevšední knize odhaluje vnitřní dimenzi sportu – dimenzi, kterou do svého současného fyzického a mentálního tréninku může zařadit každý, od profesionálních sportovců po začátečníky a amatéry. Právě tento nový rozměr nám umožňuje zlepšit fyzický výkon, ale také proměnit radost, kterou nám sport přináší, v hluboké a trvalé uspokojení.

V knize se o svá vnitřní tajemství a duchovní náhled na trénink a závodění dělí špičkoví sportovci jako Carl Lewis, Taťána Lebeděvová, Tegla Loroupe, Bill Pearl nebo Paul Tergat.

4 knižní tipy, ke kterým se pravidelně vracím - obálka knihy Zrno je grunt

Obálka knihy ZRNO JE GRUNT

ZRNO JE GRUNT

Rok vydání: 2016
Nakladatelství: Ikar
Autor/ka: Laura Agar Wilsonová
Popis: Objevte blahodárné účinky a skvělou chuť nejrůznějších odrůd zrn, které naši předci běžně začleňovali do svého jídelníčku! Pokud vás zajímá, k čemu se hodí proso, kamut, quinoa nebo pohanka, jak si jednoduše připravit domácí granolu či skvělý salát s kuskusem, fíky a kozím sýrem, je tato kniha přesně pro vás.

Kniha má velmi jednoduchou a přehlednou strukturu. Na začátku se dozvíte vše o přípravě jhednotlivých obilovin a v zadní, receptové části knihy, najdete jednoduché a chutné recepty, doplněné fotografiemi hotových pokrmů. Recepty jsou jednoduché a svěží a zvládnou je mi méně zdatní kuchaři.

Knih, které bych vám rád doporučil je opravdu mnoho, nejen tyto čtyři, Ale jak jsem psal v úvodu, k těmto čtyřem se rád vracím a mám je stále po ruce. Pokud s nimi máte i vy vlastní zkušenosti, budu rád, když mi o nich napíšete v komentářích.

Přeji vám do nového roku, ať to dobře běhá.

Odkaz na e-book

NEWSLETTER

Jednou měsíčně vás budu informovat o novinkách (rozhovory, recepty, běžecký trénink atd.) na tomto blogu. Bez spamu a s možností kdykoliv se z odběru odhlásit.

Skvělé, vše proběhlo v pořádku. Novinky z blogu jsou na cestě do vašeho emailu.